VVD, PvdA en ABT trekken initiatiefvoorstel verruimen sluitingstijd cafe's in!

vrijdag 08 december 2006 22:24

Initiatiefvoorstel van PvdA, ABT en VVD over proef met verlengen sluitingsuren cafe's van zaterdag op zondag tot 04.00 uur (is 02.00 uur) is teruggenomen!
Na een stevig debat in de commissie Bestuurszaken hebben de initiatiefnemers na een schosing meegedeeld het initiatiefvoorstel terug te nemen. Wat er verder gaat gebeuren met het initiatiefvoorstel is nog onduidelijk.
Onze fractie heeft vooral gepleit het voorstel van tafel te halen en eerst een alcoholmatigingsbeleid vast te stellen. Wij hebben de indruk dat met name de fracties van PvdA en ABT voor dit argument "gevoelig" waren. De fractie van de VVD heeft duidelijk andere bedoelingen om dit initiatiefvoorstel in te dienen. In hun verkiezingsprogramma staat helder dat verruimen van sluitingstijd goed is voor de horeca.
De ChristenUnie is van mening dat het aanvaarden van dit initiatiefvoorstel een volstrekt verkeerd signaal zou zijn. Waarom:  iedereen is het er over eens dat we in Nederland en ook in Tholen geconfronteerd worden met een overmatig gebruik van alcohol. Wij willen als ChristenUnie benadrukken hiervan de schuld niet bij de café's te leggen. Maar het verlengen van de sluitingsuren zonder een helder beleid te hebben over een alcoholmatigingsbeleid is naar onze menign niet uit te leggen.
Wordt wellicht vervolgd.

Klik hier voor het raadsvoorstel.

Reacties op 'VVD, PvdA en ABT trekken initiatiefvoorstel verruimen sluitingstijd cafe's in!'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.