Pinkstergroet 2020

desert-valley[336034].jpegdonderdag 28 mei 2020 17:28

Voor wie mij inmiddels een beetje kent zal het geen verrassing zijn dat muziek een belangrijke rode draad in mijn leven is. Niet zo zeer muziek maken maar zeker muziek luisteren en met een brede blik om het maar zo te zeggen (van klassiek via gospel naar wat steviger zeg maar…..).

In de opmaat naar Pinksteren moest ik deze week denken aan het nummer “Spirit Wind” van de Casting Crowns. Een nummer over Ezechiël die neerzit in een dal met de dorre doodsbeenderen. God vraagt Ezechiël of de dorre beenderen weer tot leven kunnen komen en Ezechiël geeft aan dat God dat alleen weet. Uiteindelijk krijgt Ezechiël de opdracht te profeteren tegen de beenderen en komen de beenderen bij elkaar en vormen weer een lichaam. Als laatste moet Ezechiël profeteren tegen de wind . . . . kom uit de vier windstreken en blaas in deze doden zodat ze weer gaan leven. Ze kwamen tot leven en Ezechiël keek naar een onafzienbare menigte lezen we in de Bijbel. Voor mij was het een link naar het komende Pinksterfeest van aanstaande zondag waar God met het geluid van een hevige wind zijn Geest uitstort over hen die bijeen waren en zo zijn Geest uitstort over deze wereld.

Dan toch nog even terug naar het nummer van de Casting Crowns, zij zingen:

Holy Spirit breathe on me

Breathe Your life in me

Oh Lord send  Your wind into this valley

And breathe the breath of life into our souls.

Dat mogen wij bidden, iedere dag maar hier staan we zeker aanstaande zondag bij stil. Ook als we Pinksteren anders dan anders vieren doordat we vanwege de uitbraak van het Corona-virus elkaar niet kunnen ontmoeten, mag dit ons gebed zijn. Stort uw Geest uit Heer op ons als fractie en gemeenteraad van Tholen, op ons als kerk, op ons individueel, op onze gezinnen, op mensen die getroffen zijn door het Corona-virus, op m’n buurman, op deze hele wereld.

Zondag . . . .. Pinksteren, ja het zal anders zijn in de manier waarop we dit vieren maar Gods Geest is en blijft dezelfde.

Houd vol….,

houd vol…..,

Hij laat niet los!!

Ik wens u namens de ChristenUnie fractie Tholen een gezegend Pinksteren toe!

Jaap Hage