Veni Creator Spiritus . . . .

cu_pinksteren_v1_'21.jpgzaterdag 22 mei 2021 11:04

Veni Creator Spiritus . . . .
of in het Nederlands vertaald “Kom Schepper Geest”.

Morgen vieren we Pinksteren, een feest van ontvangen en een feest van de uitstorting van de Heilige Geest. In Handelingen 1 vers 8 lezen we dat wanneer de Heilige Geest over ons komt dat we kracht mogen ontvangen om te getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria en tot aan de uiteinden der aarde, kortom overal dus.
Kracht ontvangen en getuigen . . .
of vrij vertaald een krachtige boodschap.
deze krachtige boodschap mogen we geven als politieke partij, als kerk of als individu. Recent hoorde ik iemand zeggen in deze tijden van FLUX of anders gezegd continue verandering zoeken we houvast en kracht om deze onzekere tijden door te komen. Die kracht zo lezen we in Handelingen 1 vers 8 ontvangen we door de Heilige Geest.

Heilige Geest van God,
Adem in ons midden,
Dan zullen wij aanbidden
De Vader en de Zoon.
Heilige Geest van God,
Adem in ons midden,
Dan zullen wij aanbidden
De Vader en de Zoon.1

Kom, o Heilige Geest,
Wij wachten op U.
Vervul ons met uw kracht,
Heil'ge Geest kom nu.

Laat dat ons gebed zijn, Kom Heilige Geest, Wij wachten op U, vervul ons met uw kracht. En vanuit die kracht mogen we er zijn voor de mensen om ons heen, ook in deze nog steeds moeilijke tijd met COVID. Vanuit die kracht mogen we getuigen in de gemeente Tholen, in Nederland ja tot de uiteinden van deze aarde . Pinksteren 2021 zal nog steeds anders zijn dan we gewend waren maar we mogen ook zeker zijn dat we de kracht ontvangen om deze periode door te komen. Laten we daarom onze God aanbidden en weten dat we gezegende mensen zijn die mogen uitkijken naar Pinksteren . . . . . en kracht ontvangen om door te gaan!

Ik wens u namens de ChristenUnie Tholen een gezegend Pinksteren toe!

Jaap Hage

Luistertip: Ha Bracha van Joshua Aaron